Økologisk glutenfri brødblanding med 7% fibre.
Tilsæt kun gær, olie og vand til posens indhold.
Dejen rækker til 1 grovbrød eller 10 boller.
 

ØKO. GLUTENFRIT- GROVBRØD

- KØB I WEBSHOP - klik her


Næringsindhold pr. 100 g
Energi: 1502 kJ / 356 kcal
Fedt i alt: 4,9 g
Mættede fedtsyrer: 0,82 g
Enkeltumættede fedtsyrer: 1,39 g
Flerumættede fedtsyrer: 2,48 g 
Kulhydrat i alt: 69,4 g 
Sukkerarter: 1,88 g 
Kostfibre: 7,2 g
Protein: 4,9 g 
Salt: 1,4 g

Ingredienser
Økologisk majsstivelse - økologisk brunt Teff-mel - økologisk rismel - økologisk tapiocamel - økologiske solsikkekerner - økologiske hørfrø - økologiske sesamfrø - økologisk sojamel - økologisk vallepulver (mælk) - fortykningsmiddel (xanthangummi) - økologisk dextrose - salt - økologisk bagepulver (økologisk vindruesaftkoncentrat - økologisk majsstivelse - hævemiddel (natriumhydrogencarbonat)) - hævemiddel (monocalciumphosphat) - calcium caseinat (mælk) - økologisk brændt sukker 

Allergener
Sesam, soja, mælk

Grovbrød - sådan gør du
450 g ØKO. GLUTENFRIT - Grovbrød
15 g gær
360-400 g lunkent vand eller mælk
25 g olie eller smør
10 g honning (kan udelades)

Tilsæt gær, honning, olie og brødblanding til den lune væske, og rør det hele grundigt sammen. Dejens konsistens er først som blød grød, men derfter bliver den hurtigt stiv. Fordel dejen i en velsmurt 2-liters bageform. Drys evt. oversiden med hakkede græskarkerner. Du kan også fugte hænderne og forme dejen til 10 boller, drys evt. med birkes. Lad brød eller boller hæve lunt under klæde i ca. 1 time. Forvarm ovnen til 220 grader, og bag brødet i ca. 60 min. Bollerne bages i ca. 25 min. Afkøl det færdige bagværk på en rist. Vi anbefaler, at du først skærer i brødet, når det er næsten helt afkølet. Velbekomme!

TIP
Vil du have et brød med endnu mere smag og bid, kan den
grove brødblanding tilsættes 90 g blandede frø, f.eks. græskarkerner og Chiafrø, og ca. 50 g ekstra vand. Forlæng brødets bagetid med ca. 10-15 min.

DATABLAD