Fuldkornspartner

I en årrække har vi sammen med sundhedsorganisationer, Fødevarestyrelsen og fødevarevirksomheder arbejdet målrettet på at få danskerne til at spise mere fuldkorn. Hver især bidrager
vi med vores styrker og kompetencer. Sammen har vi skabt nogle unikke resultater, som vi ikke havde opnået hver for sig: 

”Det er en succes i forhold til, at vi har fået danskerne til at spise mere fuldkorn. På mindre end 10 år, er vi lykkedes med at fordoble danskernes fuldkornsindtag. Jeg kender ikke en eneste forebyggelsesindsats i verden, der har været så succesfuld som dette samarbejde” siger Gitte Laub Hansen projektchef hos Kræftens Bekæmpelse.

Siden Fuldkornskampagnen begyndte i 2007, er der udviklet 1.000 produkter, som overholder kravene til fuldkornslogoet og danskerne spiser i dag 63 gram fuldkorn om dagen i gennemsnit.

Læs mere om Fuldkornspartnerskabet